Her finner du svar på våre mest stilte spørsmål. Illustrasjon: Telia.

Endringen skjer i løpet av 2021

Endringene vil skje område for område i løpet av 2021, og vi varsler deg når ditt område står for tur. Vi bytter først leverandør i Rørosområdet. I Brønnøysund, Sandnessjøen og Måløy vil overgangen til Telia skje i høst. Alle kunder får beskjed via SMS når det nærmer seg tiden for at vi sender ut den nye dekoderen, Telia Box.

Du kan fortsatt bruke dagens TV-løsning

Dagens TV-løsning fungerer til du får beskjed om å ta i bruk din nye dekoder, Telia Box. Det er ikke teknisk mulig at TV-signalene overlapper hverandre, derfor skal du ikke koble opp din nye Telia Box før vi varsler deg via SMS. Vi sørger for at abonnementet ditt blir overflyttet og at det tekniske er i orden.

Lurer du på noe? Du kan stille spørsmål til oss via chatten på vår Facebook-side.

Enklere service og bare én faktura

Du får enklere kundeservice. Heretter blir Ren Røros Digital ditt fremste kontaktpunkt. Vi samler abonnementet ditt på én faktura, og vi svarer på spørsmålene dine. Du kan ringe til oss på telefon 72 41 48 60 mellom kl. 08.00–16.00 eller sende oss en e-post på cbfg.qvtvgny@eraebebf.ab

Endringene skjer område for område i løpet av 2021, og vi varsler deg når ditt område står for tur.
Vi har startet med å sende ut bokser på Røros, Os og i Ålen. Du mottar en SMS når boksen er levert i postkassa di. Senere får du beskjed om når overgangen fra dagens TV-tjeneste til Telia vil skje. Først da skal du koble opp din nye Telia Box.
Kunder i Sandnessjøen, Brønnøysund og Måløy får beskjed når de kan forvente å få tilsendt sin nye dekoder, Telia Box. Det vil skje i løpet av høsten 2021. Du mottar en SMS med beskjed så snart den er på vei.

Telia Box er din nye TV-dekoder og markedets kraftigste TV- og strømmeboks. Det er en liten boks som du kobler til TV-en hjemme. Telia Box gir deg TV-kanalene dine. Hvis du vil, kan du bruke den som strømmeboks i tillegg. Telia Box har også innebygd Chromecast. Alle kunder får automatisk tilsendt én Telia Box.

Telia Play er Norges mest fleksible og innholdsrike TV- og strømmetjeneste. Telia Play er innebygd i din Telia Box. Du kan strømme underholdning i Telia Play på TV, mobil, nettbrett, Apple TV og Telia Box. Med Telia Play får du tilgang på et enormt utvalg av TV-kanaler og strømmetjenester.

Endringen i pris vil variere ut fra hvilken løsning du har i dag. Prisendringene er beskrevet i hovedsak under.

Etter bytte av TV-leverandør vil abonnementsprisen din bli kr 499,-. Dette er en endring på kr 10,- sammenlignet dagens abonnementspris. Vår nåværende leverandør varslet en prisøkning til 539,- per md. f.o.m. 1.3.21. Vi har valgt å se bort fra den, så du får beholde dagens pris på kr 489,- fram til overgangen til Telia er gjennomført hos deg.

  • Du mottar din første dekoder, Telia Box, uten ekstra omkostninger (ord. pris kr 499,-).
  • Du slipper også å betale kortavgift på kr 25 per md. slik du gjør i dag. Gjelder dersom du selv eier dekoderen du bruker i dag, ev. har CAM.
    **Har du denne løsningen i dag (eier dekoderen selv eller har CAM), vil du få et tillegg per måned for leie av Telia Box, kr 49,-.
  • Telia Box (dekoder) har en leiepris på kr 49,-/md. per boks.
    *Du som er kunde hos oss ved overgangen til Telia, får de første 6 md. med leie gratis på én Telia Box / første Telia Box.
  • Opptaksfunksjon er valgfri, og koster kr 99,-/md. i tillegg. Les mer om opptaksfunksjonen.
    Du som er kunde hos oss ved overgangen til Telia får halv pris på opptaksfunksjon det første året. Hvis du har flere dekodere, betaler du bare for opptaksfunksjon på én boks.

Endringen vil ikke påvirke internettet ditt i særlig grad. Hvis du bruker stømmefunksjonen i Telia Box, vil den bruke datatrafikk i internett-forbindelsen.

Vi har ikke noen CAM-løsning fra Telia, fordi denne løsningen ikke gir nok funksjoner til ditt nye TV-tilbud.
Vi sender en Telia Box til alle kunder. Med den får du en topp moderne TV- og strømmeboks.
Boksen er svært liten og du kan bruke fjernkontrollen du får med til TV-en. Da får du bare en fjernkontroll å forholde deg til.
Du kan selge CAM-kortet ditt på f.eks. finn.no.

Inntil videre kan du bruke TV-tjenesten din fra Telenor som før. Du får beskjed i god tid før du mottar din nye Telia Box med opplysninger om når du kan koble den til. Din gamle TV-tjeneste og ditt nye TV-tilbud overlapper ikke hverandre, derfor skal du ikke koble opp din Telia Box før vi varsler deg.

Vi sender én Telia Box til hver kunde. Hvis du har behov for flere, har du to muligheter:
1. Du kan bestille ekstra Telia Box, det koster kr 499 i etablering + 49 kr i dekoderleie per md. per dekoder.
2. Du kan laste ned Telia Play og bruke Chromecast/AppleTV i stedet for en ekstra dekoder. Telia Box har innebygd Chromecast, så hvis du har Chromecast fra før, kan du flytte den til en annen TV.

Du kan bestille ekstra TV-dekodere ved å bruke skjemaet nedenfor. Du kan også ringe til oss på tlf. 72 41 48 60 eller sende oss en e-post på cbfg.qvtvgny@eraebebf.ab

[forminator_form id=”90512″]

Vi vil anbefale deg å sjekke ut mulighetene du har via Telia Play før du velger å bestille ekstra Telia Box. Med appen Telia Play kan du strømme innholdet du ønsker til den skjermen du vil se på. Du kan laste ned Telia Play appen på mobiltelefonen på App Store eller Google Play – eller les mer om hvordan du får Telia Play på din PC her.

Vi anbefaler at du selger den videre på f.eks. finn.no eller kaster den sammen med teknisk avfall. Du kan også levere den inn på kundesenteret vårt, så kaster vi den via vår egen miljøstasjon. Har du leiedekoder, får du en returlapp fra Telenor etter at leieavtalen er sagt opp.

Når vi bytter TV-leverandør hos deg, sender vi oppsigelse av dine sports- og underholdningspakker, så du slipper å foreta deg noe. Etter bytte til Telia, kan du bestille dette i Valgmenyen på Min side hos Telia. Du kan også ringe til kundesenteret til Ren Røros Digital på 72 41 48 60 eller sende en e-post til cbfg.qvtvgny@eraebebf.ab.
Vi dekker selvfølgelig bruddgebyret hvis du er inne i en bindingstid. Du betaler og videresender kopi av faktura og innbetaling til oss på cbfg.qvtvgny@eraebebf.ab, så trekker vi beløpet fra din neste faktura.

Når du leier dekoder, er du alltid garantert at du har nyeste, oppdaterte versjon. Noen oppdateringer krever mer ytelse fra dekoderen. Ved de største oppdateringene, kan det hende at dekoderen må byttes ut. I så fall sørger vi for at du du får en ny og oppdatert dekoder. En annen fordel ved å leie dekoder, er at du enkelt kan levere denne tilbake til fordel for en nyere modell, dersom det kommer ny teknologi. Brukte dekodere kan brukes om igjen, det er bra for kundene våre og bra for miljøet.

Først må du finne ut om du leier den fra oss eller om du leier den direkte fra Telenor.
Hvis du leier dekoder hos Telenor, vil det komme frem på samme faktura som kortavgift fra Telenor. Dersom du leier hos Ren Røros Digital vil det stå på samme faktura som TV- og Internett-abonnementet. Ta kontakt med oss hvis du er i tvil. Ring til oss på tlf. 72 41 48 60 eller send en e-post til cbfg.qvtvgny@eraebebf.ab

Hvis du leier hos Ren Røros Digital: Vi avslutter leieforholdet av din Telenor-dekoder, og endrer til månedsleie for din nye Telia-dekoder når gratisperioden er over. Du vil motta en returlapp fra Telenor slik at du får sendt den tilbake.

Hvis du leier hos Telenor: Dersom du leier dekoder hos Telenor, tar vi oss av oppsigelsen av leieavtalen, så du slipper å foreta deg noe. Ta vare på dekoderen til du mottar en returlapp fra Telenor i posten, så du enkelt kan returnere din gamle dekoder.

Den eneste fakturaendringen som skjer er at du heretter bare mottar én faktura, fra Ren Røros Digital AS. På den er både internett, TV, dekoderleie og ekstratjenester som du bestiller gjennom Telia på Min side samlet. Du slipper altså separate fakturaer for kortavgift, dekoder og ekstratjenester.

Du kan velge inn disse kanalene i Valgmenyen på Min side hos Telia etter at har koblet opp din nye Telia Box.

Fra 2021 vil TV fra Telia være det eneste TV-produktet vi leverer. Kundeundersøkelsen vår viser at pris, produktinnhold og kundeservice er det kundene synes er viktigst. Dette er viktige grunner til at vi kom frem til at Telia har det beste produktet. Hvis du ikke er fornøyd med TV-leveransen, kan du si opp tjenesten på vanlig måte ved å kontakte kundeservice. Vi håper likevel at du vil benytte deg av muligheten til å få en Telia Box med 6 md gratis leie.