En klassisk tabbe er å begynne med SEOSøkemotoroptimalisering (SEO) er å benytte metoder som fører til at en eller flere nettsider oppnår bedre synlighet eller «ranking» på søkemotorenes resultatsider. En søkemotor er programvare som brukes til å søke etter dokumenter eller databaseposter som oppfyller kriterier oppgitt som søkeord. En eller flere søkemotorer ligger til grunn for en søketjeneste, enten internt i en organisasjon eller rettet mot hele internett. Noen kjente søkemotorer er Google, Bing, DuckDuckGo og WolframAlpha. sent i prosessen når en ny nettløsning eller hjemmeside skal utvikles, mener Bjørn Marius Narjord som er digital strateg i Ren Røros Frontal. Foto: Ren Røros Frontal.

Bjørn Marius Narjord er digital strateg i Ren Røros Frontal. Han mener bedrifter i dag ikke kommer utenom søkemotoroptimaliseringSøkemotoroptimalisering (SEO) er å benytte metoder som fører til at en eller flere nettsider oppnår bedre synlighet eller «ranking» på søkemotorenes resultatsider. En søkemotor er programvare som brukes til å søke etter dokumenter eller databaseposter som oppfyller kriterier oppgitt som søkeord. En eller flere søkemotorer ligger til grunn for en søketjeneste, enten internt i en organisasjon eller rettet mot hele internett. Noen kjente søkemotorer er Google, Bing, DuckDuckGo og WolframAlpha..

Her er fem vanlige feil mange gjør:

1

Du fokuserer for mye på utvikling av nettstedet og hvilken teknologi du skal velge, før du gjør jobben med å kartlegge hvilke muligheter du har for god synlighet.

2

Du ser ikke resultater med SEO på kort sikt, og stopper for tidlig med å bygge godt innhold.

3

Du velger en standardløsning med SEO fra en leverandør som lover at det er på plass. Dette kan ikke løses uten først en kartlegging av hva som gir verdi for akkurat din bedrift. Teknologiske løsninger med «ferdig» SEO finnes ikke.

4

Du blir for fokusert på det tekniske omkring søkemotoroptimalisering. Godt innhold med høy kvalitet og troverdighet er det du bør ha som et grunnlag.

5

Du tar ikke med analysearbeidet når du setter opp nettstedet, og gjetter for mye på hva målgruppene dine leter etter. Gode analyser i tidlig fase forhindrer dette.

«En klassisk tabbe er å begynne med SEO sent i prosessen når en ny nettløsning eller hjemmeside skal utvikles.»

Pakketilbud på SEO

Ren Røros Frontal tilbyr en løsning der vi kartlegger hvilket behov du og din bedrift har for SEOSøkemotoroptimalisering (SEO) er å benytte metoder som fører til at en eller flere nettsider oppnår bedre synlighet eller «ranking» på søkemotorenes resultatsider. En søkemotor er programvare som brukes til å søke etter dokumenter eller databaseposter som oppfyller kriterier oppgitt som søkeord. En eller flere søkemotorer ligger til grunn for en søketjeneste, enten internt i en organisasjon eller rettet mot hele internett. Noen kjente søkemotorer er Google, Bing, DuckDuckGo og WolframAlpha.. Vi foretar en sjekk av synligheten på din eksisterende nettløsning eller lager en grundig plan for en ny nettside. Se hvilken pakke som passer for deg!