Streaming, eller strømming, er ikke bare å se en film eller høre på musikk via internett. Mulighetene er mange flere, og spesielt aktuelt nå når fysiske møter er begrenset.

Streaming kommer gjerne i to varianter – direktesending eller opptak. Ved en direktesending eller livestreaming sendes en video på internett mens den tas opp, heller enn å ta opptak først og så sende det.

Her finnes det muligheter for å dele opplevelser, informasjon, læring og inspirasjon til dine målgrupper. Livestreaming gjør publikum til en direkte del av hendelsen, og det å dele noe på den måten kan gi stor verdi for deg og dine følgere.

Tenk nytt for framtida

Det er bare kreativiteten som setter grenser for hva som kan streames, og i disse dager er det et stort behov for å tenke litt nytt. Publikum kan være museumsbesøkere fra sitt eget kjøkkenbord, se et spennende foredrag fra sin egen sofa, lære noe nytt gjennom gode foredrag fra hjemmekontoret eller kose seg med en konsert hjemme i stua si i bare pysjbuksa om man vil.

Dette skaper nye arenaer og nye forventninger for kunder og publikum, og vi spår at framtida vil by på flere og nye digitale løsninger – og da særlig gjennom streaming.

Ditt publikum kan nås i helt nye områder, både geografisk og demografisk. Samtidig vil alt materialet fra streaming kunne lagres, og du har dermed innhold som kan gjenbrukes i for eksempel framtidige blogginnlegg eller i presentasjoner eller filmer.

For første gang i historien sendte Ungdommens Hus en konsert live på Facebook tirsdag 7. april. Det var det lokale Røros-bandet DAB som spilte, og Ren Røros Frontal sto for livesendingen med en produsent som også styrte kameraene. Mer enn 2000 fulgte den 35 minutter lange sendingen. Foto: Ren Røros Frontal.

Live skaper engasjement

I et fysisk møte, enten det er museumsbesøk, kurs eller foredrag, er det ikke bestandig rom eller mulighet til å stille de spørsmålene man ønsker. Lar du følgerne dine chatte, dele erfaringer eller stille spørsmål underveis – direkte – vil du kunne opprette en kontakt som ville vært vanskelig ellers. Mer engasjement skaper større oppmerksomhet, og du gir publikum en spesiell følelse av å være mer til stede enn om de «bare» skulle sett en video.

Vi hjelper deg

Alle har vi noe vi kan vise fram til vårt publikum. Det kan være alt fra dans, musikk, stand-up, foredrag, seminar, presentasjon, utstilling eller noe annet spennende. Det kan sendes fra et utall kanaler som for eksempel Facebook, YouTube eller Vimeo.

Vi i Ren Røros Frontal har kompetanse og utstyr til å bistå deg, både i helt enkle produksjoner og større produksjoner.

Trenger du noen å spille på lag med?

Ren Røros Frontal brenner for design og kommunikasjon som skaper engasjement og vekker interesse og inspirasjon. Har du en idé og har lyst til å prøve streaming? Kontakt oss gjerne for en uformell prat om hva du vil kommunisere og hva vi kan hjelpe deg med.

Hos Ren Røros Frontal møter du hardt arbeidende, kreative og engasjerte ansatte. Vi elsker å spille på lag – med hverandre og med deg.

Kontaktinformasjon:
Ren Røros Frontal as
Filmskaper og prosjektleder Kurt Näslund
Tlf.: 47 60 50 40
E-post: xheg.anfyhaq@eraebebf.ab