De fleste i undersøkelsen tror konsernet i «stor- eller noen grad» er rustet for fremtiden. Foto: Ana Jones do Carmo.

Ren Røros har et positivt omdømme hos kundene, det vil si folk flest i rørosregionen. Hele 86 prosent svarer at inntrykket av selskapet er fra svært bra til bra. Bare 16 prosent er negative.

Undersøkelsen er gjort fra femte juni til 19. juni, dagen før generalforsamlingen i konsernet. Undersøkelsen viser en klar tendens til at de som svarer er mer positive til Ren Røros, enn det de tror «folk flest» på Røros er.

Dette kan tyde på at personlig erfaring med selskapet er bedre enn det generelle omdømmet som antas å eksistere i lokalsamfunnet.

Kvalitet

Undersøkelsen viser at kundene har tillit til kvaliteten på produkter og tjenester fra konsernet; tre av fire kunder over 65 år er helt eller ganske sikker på at Ren Røros leverer tjenester av høy kvalitet. Av alle svarer 64 prosent ja til det. Kanskje aller viktigst er det at over 80 prosent vil anbefale Ren Røros til familie og venner. Det er et sterkt uttrykk for tillit.

Fornybart

Det er ingen tvil om at kunder av selskapet, og dermed også folk flest på Røros, ønsker et større engasjement innen fornybar energi; 73 prosent vil ha økt produksjon av fornybar energi. To av tre er positive til konsernets engasjement innen bærekraft og det grønne skiftet.

De fleste i undersøkelsen tror konsernet i «stor- eller noen grad» er rustet for fremtiden. Nesten halvparten av de som har svart mener de økonomiske resultatene i Ren Røros er svært bra eller bra. Bare 3,7 prosent svarer at resultatene er dårlige.

Sponsing

Ren Røros’ sponsing av lokale kultur- og idrettsarrangementer har en betydelig positiv innvirkning på selskapets omdømme. Hele 45 prosent sier det påvirker deres positive oppfatning av selskapet. Tar vi med de som sier «i noen grad», er det over 80 prosent som svarer ja.

Samlet viser tallene at Ren Røros har tilfredse og lojale kunder.

Hvordan er ditt inntrykk av Ren Røros?
Hvor sannsynlig er det at du vil anbeffale Rn Røros?